vrijdag 24 oktober 2008

Solooo!


Met Daniel voor de CS-DEB (DE Bolle)


Eindelijk na een 3 keer gecanceled te worden voor mijn first solo vanwege het weer, mocht ik vandaag toch echt gaan vliegen.

Gistermiddag kwam ik thuis en ik bleek in eerste instantie toch niet op het rooster te staan. Ik had dus mijn instructeur gebeld wat dit was, want dan zou er een week komen te zitten tussen mijn laatste vlucht en mijn eerste solo, wat ik toch echt te lang vond. Daniel (mijn instructeur) zei dat ik naar school moest bellen, dus zo geschiedde. Toen ik uiteindelijk in gesprek was met school belde er iemand anders. Dit bleek de Nederlandse instructeur te zijn die vroeg of ik morgen met hem wilde vliegen voor mijn solo, aangezien er weer iets verkeerds was ingepland. Ik natuurlijk helemaal blij.

Zo ben ik dus vanochtend opgestaan om 05:30 om om 06:30 op school aanwezig te zijn. Je moet namelijk anderhalf uur van tevoren aanwezig zijn. Ik zou gaan vertrekken om 08:00 en dat gebeurde ook.

Na eerst een aantal circuits te hebben gevlogen zei Patrick (NL-instructeur): '' okay, we doen nog 2 landingen en dan stoppen we.'' Waarop ik antwoordde :'' voor een stop & go of voor een full stop'' (stop & go = solo vliegen, full stop = geen solo) Toen antwoorde hij : '' Stop & go haha, als je je 2 laatste landingen niet verpest ;)''

Hier was ik natuurlijk echt superblij mee, ook omdat ik voor de vlucht nog aardige twijfels had over het landen.

Na de 2 laatste landingen taxieden we de baan af, zodat Patrick uit kon stappen.

Vanaf dat moment stond ik er alleen voor, Yeah!

Heel vreemd als je checks doet, niets is meer voor de rechterkant, je hoort niet meer een instructeur je constant verbeteren, en alles gaat opeens ook eigenlijk nog veel soepeler.

Na het eerste circuit kwam het op de landing aan, zenuwen, want er wordt door studenten naar je gekeken, de strengste jury, en je moet het helemaal zelf doen, als het fout gaat is er niemand.

Gelukkig ging alles helemaal goed, zachte landingen en mooi circuit elke keer.

Toen ik voor de laatste landing ging, stonden er al mensen te wachten om je te feliciteren, en je moest zelf maar alles goed doen, ook het parkeren. Als ik dat ook weer niet goed deed moest ik aan mijn Portugese instructeur een biertje betalen haha. (red. Bier = 1 euro = no problem) Maar toch goed op de stip, yes!

Bij het uitstappen natuurlijk de stropdas die afgeknipt wordt, en het worden natgespoten.

Nu bleek toch dat de instructeurs het super leuk vinden om bij iedereen er haar af te halen, dus nu het net weer begon te groeien, ben ik terug op 3 mm haha.

Al met al echt een ervaring om nooit meer te vergeten!

Ps. Ik kreeg zelfs nog complimenten over m'n landingen van m'n instructeurs, waar ik onzeker over was ;)

Foto's e.d. volgen!

1 opmerking:

Anoniem zei

tatatatata!!!!!!!

Gaaf man!
We zijn trots op je!

(behalve dan op je kale koppie :))