donderdag 28 mei 2009

Malaga

Wat een drukte is er de afgelopen week geweest.

Maandag had ik mijn eerste vlucht gehad op de TB-20 zoals te lezen is in mijn vorige blog.

Dinsdag was ik ingepland voor simmen, met Chris als mijn co hebben we in Nederland een vlucht gesimuleerd. We zijn van Groningen naar Amsterdam gevlogen met onderweg een aantal failures waardoor we terug moesten naar het veld.

Woensdag stond ik ingepland voor nog een vlucht TB-20. Hierin heb ik mijn circuits kunnen oefenen en een paar emergency procedures nog uitgevoerd.

Vandaag zou ik een vlucht krijgen van 2 uur en zou ik naar een nabijgelegen veld, Montijo, gaan. Dit vanwege het feit dat daar instrument arrivals en procedures van pas komen. Dit ging alleen niet door..

In eerste instantie zou ik om 8 uur vertrekken, dus ik zat rustig mijn voorbereidingen te maken op school, tot de instructeur om 10 voor half 7 naar mij toe kwam dat we nu moesten vertrekken naar Malaga, Spanje. Dit omdat een vliegtuig van de school een probleem had en wij moesten iemand van maintenance naar Malaga vervoeren om het probleem te bekijken.

Dus daarna snel in het vliegtuig gestapt, instructeur vloog zelf voor de verandering eens heen. Op Malaga bleek na een korte inspectie niets mis te zijn met het vliegtuig en konden we weer vertrekken.

Wat heel mooi is, is dat je op een gegeven moment op het holdingpoint staat te wachten en er naast je op de runway ''de grotere jongens'' vertrekken, zoals een 737 of dergelijks.



Na de departure naar Faro toe gevlogen, approach gedaan en weer terug gevlogen naar Evora.

Al met al een hele leuke ervaring en nu morgen weer naar Faro met een klasgenoot vliegen. Ik heen, hij terug. Het word nog druk haha.

X

Geen opmerkingen: