dinsdag 3 mei 2011

Update

Na LANG niets van me gehoord te laten hebben komt er nu weer eens wat.

De afgelopen 10 maanden ben ik van baan gewisseld. Eind november kwam er een bericht dat ik bij AHS op Schiphol kon gaan beginnen. Dit is een veel meer ontspannen baan waarbij ik de gates op de vliegtuigen aansluit. Daarnaast vervoer je ook nog de crew en breng je de briefings van KLM en KLM Cityhopper rond als de crew te weinig tijd heeft om het voor zichzelf te verzorgen.

Na dit een maand of 2 te hebben gedaan werd ik aangesteld voor de regie binnen het bedrijf. Hierbij heb ik de taak 12 man aan te sturen wie wanneer wat doet.

Half januari kreeg ik ook bericht van een luchtvaartmaatschappij in Duitsland dat ik de kans kreeg om bij hun te solliciteren. Na destijds bijna een jaar niets gedaan te hebben was dit een super bericht om te horen. Om te zorgen dat mijn Duits ook op niveau zou zijn ben ik in februari richting Berlijn vertrokken voor een intensieve taalcursus.

In Berlijn heb ik een zeer mooie tijd gehad, leuke mensen leren kennen en leuke dingen gedaan, naast het onder de knie krijgen van de taal natuurlijk. Dit was natuurlijk nog bij lange na niet genoeg, maar het volstond wel voor het moment. In Duitsland kreeg ik ook mijn datum te horen voor de eerste van drie sollicitatieronden, namelijk 4 april.

Na Berlijn ben ik direct doorgegaan om mijn brevet weer te verlengen in Portugal, aangezien mijn brevet toch echt op 1 maart zou verlopen. Nadat ik weer terug ben gekomen uit Portugal ben ik vol in de voorbereiding gegaan voor de eerste sollicitatieronde.

Na genoeg voorbereiding ben ik dus op 4 april richting Hamburg gegaan om daar de eerste test te maken. Dit is een soort van intelligentietest waarbij je adaptieve vermogen, besluitvaardigheid, ATPL kennis en je visie op het vliegleven worden waargenomen.

Na het maken van deze test moesten iedereen minstens een week wachten voordat je uitslag zou krijgen. Op vrijdag kreeg ik gelukkig al uitslag en het was positief! Ik was door de eerste ronde!

Hierna belde ik direct op om een afspraak te maken voor de tweede ronde, een simulatorcheck. Hierbij was door mijn enthousiasme mijn Duits zo slecht dat ik wel wat typische foutjes maakte, of ik een datum kon " kriegen" (Der Krieg is de oorlog, dus ligt wellicht wat gevoelig).

Gelukkig zijn ze wel genoeg gewend van de Nederlanders en heb ik nu op 12 juni mijn simulatorcheck. Hier gaat natuurlijk ook de nodige voorbereiding aan af dus hopen dat het goed gaat!

X

Geen opmerkingen: