dinsdag 24 februari 2009

PPL

Hij is binnen. Vandaag moest ik mijn 70 uurs check afleggen wat gelijk staat aan je PPL.

Het was redelijk goed gedaan de check. Het hield in dat ik ten eerste een vlucht naar een gecontroleerd veld moest voorbereiden. Hiervoor had ik Cascais, vlakbij Lissabon, gekozen.

Bij de briefing werd deze vlucht nagekeken en er werden een aantal vragen over gesteld. Geen probleem. Daarna nog wat meteo-, flightplan- en algemene vragen.

Om 13:30 zijn we de lucht ingegaan om anderhalf uur te gaan diverteren. Van plaatsje naar plaatsje en onderweg wat vragen, paar emergencies en een aantal forced landings gekregen. Ging uiteindelijk allemaal ook redelijk en zonder echte problemen.

Pas om 18:00 konden we briefen en toen kwam de instructeur met de verlossende woorden: Congratulations, you passed. Nice!

Dit betekent dus ook heerlijk de eerste streep op de schouder en dat ik mijn PPL zou kunnen aanvragen in NL als ik dat zou willen. Lekker vluchtjes dan maken met kleine vliegtuigen.

Maar nu eerst maar gaan beginnen met het IFR traject.


X

1 opmerking:

Anoniem zei

hey man, geweldig!
Je hebt er toch wel twee gekregen?
Anders ga je nog schever lopen whahhaahaha