dinsdag 21 juli 2009

Instrument Rating


Vandaag mijn IR examen gehad. Gehaald.

Wat het inhoudt is dat ik nu bevoegd ben om in IFR-condities te mogen vliegen, dus met slecht tot geen zicht naar buiten. Op de bakens navigeren.

Het examen zelf hield in dat we naar Montijo vlogen, een ILS ''geschoten''. Daarna terug naar Evora gevlogen, onderweg wat airwork gedaan, single pilot weer een steep turn en een approach to stall. Single pilot de approach gedaan op Evora, vanwege een ultralight vliegtuig voor ons moesten we deze approach op final afbreken dus toen nog 1 visueel circuit gedaan. Niet alles ging vlekkeloos en op het laatst werd het redelijk hectisch omdat alles op elkaar zat met de oefeningen en de approach zelf. Gelukkig was alles wel goed genoeg en ben ik geslaagd voor dit examen.

Nu op naar het CPL examen om een gelicenseerd commercieel piloot te worden.

X

1 opmerking:

Wouter Groenn!! zei

Hej Nick jongen, ik hoor dat je met mijn ex-schoolgenoot George omgaat, doe hem de groeten van me! Greetz, Wouter!