woensdag 15 juli 2009

Night Flying

Gister heb ik mijn laatste vlucht voor mijn IR en tegelijkertijd mijn laatste nachtvlucht afgesloten.

Het nachtvliegen waar ik mee begon begin deze week is een hele nieuwe en leuke ervaring aangezien je nu geheel op je instrumenten moet vertrouwen tijdens de vlucht, niet iets nieuws, maar wat nieuw is is dat alles verder om je heen in complete duisternis is gehuld.

De lichten van de steden, dorpen en wegen lichten opeens allemaal op.

Met de eerste nacht heb ik vooral circuits geoefend om in het donker te vliegen, het is toch even dat je door moet krijgen op welk moment je nu moet flaren (Het vliegtuig horizontaal gaan leggen met de baan).

Op de 2e avond ben ik naar Faro toe gevlogen. Heel mooi om dan met een echt IFR-veld te maken te hebben wat ook alle verlichting heeft wat je later mee zult maken. Een touch and go daar gedaan en toen weer terug gevlogen naar Evora.

Gister was dan mijn laatste nachtvlucht wat richting het einde ook bijna nog een verrassende twist kreeg. Op het moment dat we bijna wilden gaan landen bleek een ander vliegtuig problemen te hebben gekregen op de runway. Hierdoor zaten we met 3 vliegtuigen boven het veld in de holding te wachten of we überhaupt nog konden landen in Evora. Na kort overleg hadden de instructeurs besloten voor als het te lang duurde door te vliegen naar Faro. Alleen kregen we na 30 min te horen dat we wel konden landen op Evora. Het waren toch een beetje gemengde gevoelens aangezien het een ieder wel leuk leek om naar Faro te vliegen en daar te overnachten.

Al met al waren het 3 leuke vluchten.

Nu hopen dat ik er maandag op sta voor mijn IR.

Xx

Geen opmerkingen: