vrijdag 14 november 2008

20 uurs check



Vandaag heb ik voor de 2e keer mijn 20-uurs check gedaan. Gelukkig deze keer gehaald.

Afgelopen woensdag had ik al voor de eerste keer mijn 20-uurs check. Helaas ging dit niet zoals gepland. Het voornaamste wat fout ging was het circuit samen met mijn landing, de oefeningen erbuiten gingen goed. Dit was ook vooral dan te wijten aan het feit dat ik in 3 weken nauwelijks had gevlogen, 1 keer per week was gemiddeld. In die tijd was ik het landen weer even lichtelijk kwijt geraakt.

Daardoor had ik gister een extra uur gekregen, de examinator had toen ook aanbevolen om maar een uur circuit training te gaan doen. Dit heb ik dus ook gedaan, en het ging gewoon meteen weer lekker.

En toen vanochtend weer de 20-uurs check. Dit houdt dus in dat je bepaalde manoeuvres die je eerder hebt geleerd moet laten zien dat je het beheerst, en over het algemeen veilig en verstandig vliegt. Aangezien ik woensdag al in feite dat had laten zien, wilde mijn nieuwe examinator in feite nog even klein stukje vliegen om één oefening te testen of ik het wel kon. Dit ging goed en daarna moest ik een aantal circuits gaan vliegen.

Na de circuits te hebben gemaakt en te zijn geland, zat de instructeur al dat het adequaat was. Gelukkig.

Uiteindelijk is het ook niet echt iets bijzonders wat je moet doen, dus echt moeilijk is het ook niet, maar wel fijn om weer binnen te hebben.

X

Geen opmerkingen: