donderdag 18 september 2008

Vlucht 2

Gisteren 2e vlucht gehad.

De avond voordat we moesten vliegen bleek het rooster gauw nog even veranderd te zijn dat we 2 uur later konden vliegen, dus 2 uur later je bed uit, heel relaxed haha.

Toen ik s'ochtends opstond hing er helaas nog erg dichte bewolking en zover ik had gehoord was iedereen nog gecancelled vanwege het slechte weer. Maar met goede hoop richting het vliegveld, want het was nog anderhalf uur voordat Jeroen moest vliegen en nog 2,5 uur voordat ik moest gaan vliegen.

Aangekomen op het vliegveld zei onze instructeur dat de bewolking hoog genoeg was en dat Jeroen kon gaan vliegen. Zo onze briefing gehad, kleine vraagjes, op alles was er weer een juist antwoord.

Zo heb ik weer een tijd gewacht, en toen kon ik gaan vliegen. De instructeur (Daniel Gomes) had al gevraagd of wij naar een andere trainingsarea zouden kunnen gaan, vanwege het feit dat in de trainingsarea waar ik oorspronkelijk heen zou gaan de bewolking al lager begon te hangen.

De instructeur had nogal haast aangezien het wat langer dan verwacht had geduurd met de vorige vlucht. Ik moest alles sneller en sneller gaan doen dus het leerproces wordt erg omhooggejaagd haha. Maar alles ging wel goed, klein foutje gemaakt zelf bij de take-off, waarschijnlijk toch even de zenuwen, maar werd correct gecorrigeerd.

Uiteindelijk in de lucht zijn we over onze checkpoints heengegaan, kunnen we doorschakelen naar ons volgende radiostation (red. 123,7 Lisbon Mil). Bij dit radiostation meld ik me aan, blijken ze mijn gehele flightplan niet te kunnen vinden. Gomes vraagt of ik mijn flightplan wel had opgestuurd, ik bevestigde dat. Lisbon Mil blijkt het echt niet te kunnen vinden, dus we moeten een nieuw flightplan indienen in de lucht. Blijk ik dus in mijn haast van eerst het originele flightplan vergeten mee aan boord te nemen. Geen goed plan. Geen blije instructeur dus. Uiteindelijk wel goed gekomen en dat zal me ook nooit meer gebeuren haha. (even afkloppen natuurlijk maar toch ;) )

Ik zou graag een keer voor jullie nog foto's vanuit het vliegtuig laten zien, maar dat is niet mogelijk aangezien ik zelf het niet mag doen, en Jeroen heeft nog niet mogen backseaten bij mij, maar komt wel goed.

X

Geen opmerkingen: